Kom-igång-support från Bahnhof + extra tillfälle att hämta router

Vi erbjuder en extra utlämningstid för dig som missat någon av de ordinarie tiderna. Välkommen på lördag 3/10 10.00–11.00 till styrelserummet vid Torsvikssvängen 52 (ingång från baksidan genom cykelförrådet).

Bahnhof meddelar att inkopplingen kommer att ske vid 14-tiden 1/10. Om allt som går som det ska bör du kunna koppla in routern och komma igång vid 15-tiden.

Uppdatering: Bahnhofs tekniker meddelar att alla huskroppar nu ska ha blivit uppkopplade (201001 17:45).

Strular det med igångsättningen, trots att du försökt flera gånger? Gör så här (EXAKT som det står, hoppa inte över något steg):

  1. Starta om routern
  2. Anslut din enhet (dator, mobil eller surfplatta) till routern med sladd eller via det Wifi-nät som routern delar ut. Nätverksnamn (SSID) och lösenord finns angivet på etiketten på undersidan av routern.
  3. Starta webbläsaren och öppna ett Inkognito-fönster (Google Chrome), InPrivate-fönster (Microsoft Edge) eller Privat-fönster (Mozilla Firefox), så att webbläsaren inte använder gamla cookies och andra inställningar från tidigare aktiveringsförsök. (Om din enhet inte stöder privat surfning, starta istället om enheten och fortsätt sedan från nästa steg.)
  4. Surfa in på http://dhcp.bahnhof.se
  5. Välj din adress och ditt lägenhetsnummer (Skatteverkets nummer, samma som ska vara angivet på dörrfodret i trapphuset). Välj ABSOLUT INTE någon annans lägenhetsnummer om du inte hittar ditt eget i listan — kontakta då istället Bahnhofs support (se nummer nedan).
  6. Vänta 10 minuter och starta sedan om routern

Här finns mer kom-igång-information från Bahnhof: https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/assistance

Om du har frågor eller behöver kom-igång-support, ring Bahnhofs driftssättningssupport på 010-510 30 19.